Gå till innehåll
Trollhättans Badmintonförening
Trollhättans Badmintonförening

Malva Larsson tog guld i damdubbel i sin klass, tillsammans med Emma Ryberg, Racket.

Flera medaljer på Svenska Cupen

Den gångna helgen avgjordes Svenska Cupen och flera TBF-spelare lämnade Uppsala med medaljer.

Svenska Cupen är ungdomstävlingen där man representerar sitt landskap och där klassindelningen är per kalenderår. Ett dussintal TBF-spelare var uttagna i Västergötlands lag och här följer en kort sammanfattning av medaljskörden.

Födda 2015

Rayaan Abbas Hirani gick till final i herrdubbel tillsammans med Leo Forsberg, Kinnekulle. Där blev det förlust mot Alfred Li / Gustav Lindh, Uppland, med 14-21, 23-25. Ett silver således till TBF-spelaren.

Födda 2011

Zainab Bandali tog silver i damdubbel och brons i mixed. Zainab och Elin Jansson tog sig till finalen i DD utan att tappa set, men föll i finalen i en tresetare mot Prapti Jain / Agnes Karlsson, Team Göteborg.

Helge Vaihinger tog brons i både singel och mixed.

Födda 2009

Malva Larsson tog guld i damdubbel tillsammans med Emma Ryberg, Racket. De tog sig till final ganska enkelt, men finalen mot Alice Medin Östling / Suhri Petersson, Team Blekinge, blev en väldigt jämn historia där Malva / Emma till slut vann med 21-19, 17-21, 21-19.

Naeemabbas Bandali tog två silver – i herrsingel och i mixed tillsammans med Emma Ryberg. Naemabbas var väldigt nära att vinna singelklassen. Efter vinster i tresetare i både kvartsfinal och semifinal, blev det i finalen förlust i en jämn tresetare mot Vilmer Bruhner Swedman, Uppland, med 21-14, 20-22, 16-21.

Naeemabbas Bandali tog två silver. Den här bilden är från prispallen i herrsingeln klass 2009.

Publicerad: 2026-05-27

Senast uppdaterad: 2026-05-27

Författare: Magnus Nordberg

Sponsorer

Besöksadress

Nohabgatan 20
Trollhättan

Postadress

Nohabgatan 20
461 53 Trollhättan

Kontakta oss

Telefon: 0520 - 399 39

e-post: kansli@trollhattansbadminton.se