Trollhättans Badmintonförening

Om TBF

Trivsel och kamratskap är centralt hos Trollhättans Badmintonförening. Föreningen har funnits sedan 1954 och vi är och förblir en breddförening där alla är välkomna – oavsett ålder, kön, fysiska förutsättningar, etniskt ursprung etc. Med vår verksamhet vill vi utbilda och utveckla våra spelare till att inte bara ta ansvar för sin egen träning, utan att också stötta sina träningskompisar i deras utveckling.

Vi är en aktiv och livfull förening som ofta låter tala om sig, både lokalt i Trollhättan och i badminton-Sverige, och givetvis gläds vi åt när vårt TBF-koncept även resulterar i sportsliga framgångar för våra spelare och lag.

All vår verksamhet är förlagd till Innovatumhallen, några stenkast ifrån N3, Saabs bilmuseum och de andra välkända verksamheterna på Innovatum-området. Innovatumhallen är vårt hem sedan 2016 och här trivs vi fantastiskt bra. Vi vågar påstå att Innovatumhallen, med sina nio banor av toppklass, är en av Sveriges bästa och mest uppskattade badmintonanläggningar! För många av våra ungdomar fungerar ”hallen” som ett andra hem.

Vår verksamhet bygger till stor del på ideella krafter, där våra cirka 25 ideella ungdomsledare/tränare utgör en viktig ryggrad i föreningen. Vi uppmuntrar alla att stötta föreningen med det man kan, så att TBF kan fortsätta utvecklas till en ännu bättre idrottsförening. Alla passar inte som ledare, men alla kan bidra på något sätt!

Publicerad: 2022-02-23

Senast uppdaterad: 2023-08-27