Trollhättans Badmintonförening

Hasse Perssons Ungdomsfond

Genom Hasse Perssons Ungdomsfond uppmärksammar TBF årligen ungdomar i klubben som utmärkt sig som goda föredömen.

Denna fantastiska möjlighet att dela ut stipendier till våra ungdomar blev möjlig genom att klubbens före detta ordförande Hasse Persson 2023 lät instifta en ungdomsfond, samtidigt som han skänkte 100 000 kronor.

- Jag tycker att det är viktigt att ge tillbaka något till den förening som jag levt med större delen av mitt liv. I TBF har jag haft förmånen att se många ungdomar växa både som idrottare och människa. Avsikten med fonden är i första hand att uppmärksamma TBF-ungdomar som genom ett positivt, sportsligt och hjälpsamt sätt utgör föredömen för övriga TBF-ungdomar, sa Hasse Persson i samband med att ungdomsfonden instiftades.

Dilan Jacobsson och Elsa Eriksson blev 2023 de första att få ta emot stipendier ur ungdomsfonden.

Fakta Hasse Perssons ungdomsfond

Fondens inriktning: Utdelning av fondmedel kan ske i form av årliga stipendier till förtjänta TBF-ungdomar som genom ett positivt, sportsligt och hjälpsamt sätt under det gångna året varit ett föredöme för övriga TBF-ungdomar. Fondmedel kan också utdelas till speciella, viktiga ungdomsprojekt inom klubben.

Beslutsfattare av fondmedlens utdelning: TBF:s ansvarige ungdomsledare tillsammans med klubbens ordförande beslutar i samråd med övriga ungdomsledare om respektive års utdelning av fondmedel. År 2023 är beslutsfattarna Lasse Westerbäck och Lena André.

Tidpunkt för fondmedlens utdelning: Stipendierna utdelas årligen i samband med någon av TBF:s evenemang. Säsongen 2022/2023 delades stipendierna ut i samband med våravslutningen. Övrig årlig utdelning av fondmedel sker vid lämplig tidpunkt.

Hasse Persson var ordförande i TBF åren 1992-2012.

Publicerad: 2023-08-27

Senast uppdaterad: 2023-08-27