Trollhättans Badmintonförening

Stöd TBF

TBF är en förening som bygger på ideella krafter och med det följer förstås att vi är beroende av att personer och företag vill vara med och stötta vår fina verksamhet. Alla bidrag är välkomna, stort som smått!

För dig som redan är en del av TBF-familjen finns det möjlighet att bidra med ideella insatser, till exempel vid våra olika evenemang. Kontakta gärna vårt kansli eller någon av TBF:s ledare för att höra hur du kan hjälpa till!

Bli medlem

Genom att vara medlem i TBF ger du ett viktigt stöd till föreningen och vår ekonomi. Vi har idag cirka 400 medlemmar, varav ungefär hälften är ungdomar.

Som medlem i TBF får du en rad förmåner, som till exempel

• fritt inträde på våra hemmamatcher i Badmintonligan
  • förmånligt pris på racketsträngning
  • möjlighet att ta del av medlemspriser i shopen vid speciella tillfällen
  • 50% rabatt på banhyra
  • möjlighet att köpa gymkort

Du som tillhör U-grupp får nyttja familjetid på söndagar, medan spelare i T-grupper får träna gratis på lediga banor (utan att boka).

Allt om våra medlems- och träningsavgifter hittar du här. Pdf, 157.6 kB.

Lotterier med mera

En annan intäktskälla är de olika försäljningar som klubben organiserar. Intäkterna från dessa är viktiga för klubben och därför finns det en förväntan om att alla försöker att bidra!

För närvarande fokuserar vi främst på följande försäljningar:

Toa- och hushållspapper

Genom den så kallade Miljökassen säljer vi svensktillverkat och svanenmärkt toapapper och hushållspapper. Papperen säljs i balar som innehåller 24 rullar toapapper eller 12 rullar hushållspapper.

Vid dessa försäljningar förväntar vi oss att hela föreningen gör en kraftansträngning, då detta initiativ har förutsättningar att ge en god inkomst till föreningen.

Idrottsrabatten

En relativt stor del av intäkterna vid försäljning av Idrottsrabatten-häften går tillbaka till den säljande föreningen, så detta är en viktig intäkt för TBF. Det kommer nya Idrottsrabatten två gånger per år – i mars och i september – och då ber vi samtliga medlemmar att hjälpa till att sälja.

Idrottsrabatten innehåller gott om erbjudanden och rabatter, vilket gör att det är lätt att tjäna igen pengarna för den som köper ett häfte.

Newbody

TBF har valt att sälja Newbody två gånger per år. Ett Newbody-paket kostar 150 kronor, varav en bra slant går till TBF. Vi informerar via hemsidan och genom våra ungdomsledare när det är dags att sälja Newbody och uppmanar då alla att hjälpa till.

Newbody består av bra produkter, som tröjor, t-shirts, underkläder med mera.

Bingolotter

För närvarande tar TBF inte hem bingolotter och säljer varje vecka. Däremot tar vi hem bingolotter vid enstaka tillfällen, som inför påsk, jul och nyår.

Men genom att prenumerera kan man få hem bingolotter direkt i brevlådan varje vecka utan extra kostnad och samtidigt stödja TBF. Det är enkelt att bli prenumerant, ring 0771-440 440, eller gå in på www.bingolotto.se Länk till annan webbplats. och gör din anmälan. Glöm inte att ange Trollhättans Badmintonförening som din förening!

Publicerad: 2022-11-26

Senast uppdaterad: 2023-09-21